خودرو خارجی

خودرو رنو(Renault)

خودرو رنو(Renault)

موسس

تاسیس کشور
لویی رنو ۱۸۹۸

فرانسه

 به نقل از پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، گروه رنو فرانسوی (Groupe Renault) شرکت خودروسازی فرانسوی چند ملیتی است، که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع خودروها، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تراکتور، اتوبوس، خودروهای برقی، هواگرد و موتورهای هواگرد فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

نوشته های مشابه

شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکس‌ واگن و پژو سیتروئن به‌ عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته شد. این شرکت  هم اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودرو سازی جهان قرار دارد. شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیه‌ای اویاک-رنو، شرکت کره‌ای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارس می‌باشد. این شرکت هم‌چنین ۴۳٪ از سهام شرکت ژاپنی نیسان و ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. اکنون کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره رنو، عملاً سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین منصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد.

خودرو رنو(Renault)

این دو شرکت پس از مشارکت در راه‌اندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هم‌اکنون در قالب این گروه، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود. شرکت رنو فعالیت گسترده‌ای نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سال‌های گذشته، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک بوده‌است.

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  معرفی و رونمایی سوبارو رکس 2023

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن