خرید و فروش خودرومزدا

خرید و فروش مزدا ۲ کارکرده و صفر + قیمت روز مزدا ۲

فروش و خرید مزدا ۲ کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”مزدا” model=”2″]

کمپانی مزدا از محبوب ترین برندهای ژاپنی در صنعت خودروسازی می باشد. این کمپانی سالیان سال است که در صنعت خودروسازی فعالیت های بسیاری دارد. مرکز کمپانی این برند در منطقه ‘هیروشیما’ واقع شده است. نام برند مزدا با تولید کامیون های سه چرخ در همین کمپانی شکل گرفته شد و با توجه به علاقه شدید مؤسس این کمپانی به آیین زرتشت شرکت خودروسازی خود را مزدا نامگذاری کرد.

بیش از یک میلیون خودرو دستگاه در کارخانه های ژاپنی با همین برند تولید و ساخته شده اند. کمپانی مزدا در سال ۲۰۱۵ به عنوان پانزدهمین خودروساز جهان معرفی و شناخته شد. شرکت فورد موتور مالک بخشی از اتومبیل سازی مزداست که در سال ۲۰۰۶ حدوداً یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید کرده که در کشورهای بسیاری به فروش رسیده است.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم مزدا ۲ کارکرده جهت دریافت قیمت مزدا ۲ کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

قیمت روز مزدا ۲ کارکرده و صفر 

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
3 جدید صندوق دار (مونتاژ)‏، 2.0 لیتر تیپ 4‏1398 | گروه بهمنقیمت روز بازار3.000.000,000

مزدا ۲ یک خودروی کامپکت هاچ بک محسوب می‌شود که از جثه‌ای کوچک و جمع و جور برخوردار بوده و در ریف خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت طبقه‌بندی می‌گردد.نسخه‌ی موجود از خودروی Mazda 2 در ایران به نسل سوم این محصول تعلق دارد و تا مدتی قبل توسط شرکت بهمن در داخل کشور مونتاژ می‌شد. از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به محصولاتی نظیر هیوندای i20 و تویوتا یاریس اشاره کرد.

البته باید اعتراف کرد که محصول کامپکت مزدا علاوه بر آن که از اکثر رقبای خود در بازار خودروی ایران کوچک‌تر و سبک وزن‌تر است، در قیاس با آنها به همان نسبت محصول چابک‌تر و تند و تیزتری هم محسوب می‌شود.

طراحی ظاهری مزدا ۲

نمای جلو

در نمای جلوی خودروی مزدا ۲ شاهد وجود جلو پنجره‌ای کوچک و باریک هستیم که تنها بخش محدودی از فضای پیشانی این خودرو را به خود اختصاص داده است. چراغ‌های جلوی محصول کوچک قامت مزدا اندازه‌ای نسبتا بزرگ دارند و ظاهر مناسبی را به چهره‌ی این خودرو بخشیده‌اند. در بالای آنها دو خط حجم دهنده‌ی تقریبا واضح مشاهده می‌شود که قسمت پایینی شیشه‌ی جلوی این محصول را به کناره‌های بخش جلو پنجره‌ی آن متصل می‌سازد.

سپر جلوی خودروی کامپکت مزدا هم شمایلی نسبتا پهن دارد که حالت مذکور در بخش وسط و مشبک آن واضح‌تر از کناره‌ها جلوه می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که رگه‌های مشخصی از خصوصیات‌ اسپورت در چهره‌ی این خودرو قابل مشاهده است. موضوعی که می‌تواند برای مشتریان جوان این محصول جذاب به نظر برسد.

نمای کنار

در نمای کناری خودروی مزدا ۲ شاهد وجود خط حجم دهنده‌ای در بخش پایین بدنه هستیم. در بخش بالایی بدنه نیز خط حجم دهنده‌ی دیگری که از طول بیشتری برخوردار است مشاهده می شود. خطی که حالتی نسبتا اریب دارد و از دستگیره‌های در این خودرو عبور می‌کند. البته این خط حجم دهنده از وضوح کمتری نسبت به نمونه‌ی مشابه پایینی بهره می‌برد. وجود این دو خط نوعی فرو رفتگی را در بخش میانی نمای کناری خودروی مزدا دو ایجاد کرده است که در ورزیده جلوه دادن این بخش از خودرو عملکرد موثری دارد.

نکته‌ی دیگری که در نمای کناری این محصول می‌توان به آن اشاره کرد کوچک‌تر طراحی شدن درهای عقب این خودرو در مقایسه با درهای جلوی آن است. در واقع درهای جلوی این خودرو از نظر اندازه تقریبا دو برابر درهای عقب آن هستند. این موضوع را نیز شاید بتوان به حساب پر رنگ جلوه دادن خصلت‌های ظاهری اسپورت این خودرو گذاشت.

نمای عقب

نمای عقب خودروی مزدا ۲ از حالتی خندان برخوردار است. حالتی که به وجود آمدن آن را می‌توان ترکیبی از در هم آمیختگی چراغ‌های عقب این خودرو با خط واضح مربوط به در پشتی آن یا همان در صندوق عقب دانست. سپر عقب این محصول نیز مانند سپر جلوی آن نسبتا پهن طراحی شده است. در کنار این موضوع نوع طراحی شیشه‌ی عقب این خودرو فضای دید نسبتا مناسبی را در اختیار سرنشینان آن قرار می‌دهد. هر چند که این فضا می‌توانست اندکی بیشتر از حالت فعلی باشد.

به طور کل اگرچه خودروی کوچک جثه‌ی شرکت مزدا از نظر کیفیت طراحی نمای بیرونی خود عملکرد خارق‌العاده ای ندارد اما در عین حال از تاثیرگذاری لازم بر بیننده برخوردار است. در این میان حالت هاچ بک خودروی کامپکت مزدا هم توانسته است بر خصلت‌های اسپورت ظاهری آن بیافزاید. البته این روزها اکثر خودروهای کوچک جثه‌ی مشابه با این محصول به شکل هاچ بک طراحی می‌شوند. بنابراین نمی‌توان این موضوع را یک نوآوری ویژه قلمداد کرد.

طراحی کابین مزدا ۲

داشبورد خودروی مزدا ۲ از طراحی نسبتا ساده‌ای بهره‌ می‌برد. با این حال نوع طراحی بخش وسط داشبورد و کنسول میانی این خودرو تا حد قابل توجهی از ویژگی‌های اسپورت برخوردار است. در مجموع اکثر اجزای داشبورد خودروی کوچک جثه‌ی مزدا به شکل دایره مانند طراحی شده‌اند و ترکیب همگونی با یکدیگر ایجاد می‌نمایند. جنس مواد به کار رفته در طراحی اجزای داخلی این خودرو نیز تقریبا متوسط بوده و برخلاف برخی از خودروهای هم‌رده (به خصوص محصولات چینی) کاملا ضعیف و بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسد.

البته خودروی مزدا دو از نظر فراخ بودن فضای داخلی به پای محصولاتی نظیر تویوتا یاریس نمی‌رسد. با این حال وضعیت مذکور در کابین خودروی کامپکت مزدا به ترتیبی نیست که سرنشینان این خودرو احساس ناراحتی یا تنگ بودن جا نمایند. البته فضای مختص به حمل بار این خودرو تا حدی بیشتر از خودروی تویوتا یاریس به نظر می‌رسد. علاوه بر آن می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب این خودرو فضای بیشتری را برای حمل بار در نظر گرفت.

به طور کل نوع طراحی نمای داخلی خودروی کامپکت مزدا و گستردگی فضای درون کابین آن را می‌توان در حد متوسط توصیف کرد. هر چند که این خودرو از نظر میزان راحتی سرنشینان عملکرد کاملا مثبت و قابل قبولی دارد.

امکانات و قابلیت‌های خودروی مزدا ۲

معمولا محصولاتی که تحت نام خودروهای کوچک و اقتصادی به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند امکانات چندان متنوعی را در اختیار خریداران خود قرار نمی‌دهند.

اما خودرو مزدا ۲ به عنوان یک محصول ارزان قیمت و کم ادعا از وجود امکانات قابل قبولی بهره می‌برد. مواردی که می‌توانید مهم‌ترین نمونه‌های آنها را به صورت فهرست‌وار مشاهده کنید.

  • برخورداری خودرو از شیشه‌های برقی
  • وجود آینه برقی در خودرو
  • بهره‌مندی از امکان تنظیم نور چراغ‌های موجود در صفحه‌ی کیلومتر شمار خودرو
  • وجود سیستم ضد سرقت در خودرو
  • برخورداری خودرو از فرمان الکتریکی که به کنترلرهای چند رسانه‌ای سیستم صوتی مجهز است
  • مجهز بودن خودرو به سیستم صوتی برخوردار از قابلیت پخش فایل‌های ام پی تری که از وجود ورودی AUX بهره می‌برد
  • وجود سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در خودرو
  • بهره‌مندی از چراغ مه‌شکن در بخش جلوی خودرو
  • مجهز بودن خودرو به قابلیت‌های ABS و EBD
  • برخورداری از امکان تنظیم زاویه چراغ‌های جلوی خودرو
  • بهره‌مندی خودرو از فرمان چرمی
  • وجود کامپیوتر سفری و نشانگر دمای خارج از خودرو

البته خودروی مزدا ۲ در مقایسه با برخی از محصولات کره‌ای نظیر خودروی هیوندای i20 کاستی‌هایی را هم در زمینه‌ی برخورداری از برخی امکانات و قابلیت‌های کاربردی یا رفاهی به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال در نمونه‌های پایه این محصول هیچ نشانه‌ای از وجود سان‌روف یا قابلیت ESP مشاهده نمی‌شود.

علاوه بر آن تعداد کیسه‌های هوای ایمنی این خودرو نیز تنها به عدد دو محدود می‌شود که به دو سرنشین صندلی جلی این خودرو اختصاص دارد. در حالی که محصولات کامپکت کره‌ای معمولا به چهار کیسه هوای ایمنی مجهز هستند و علاوه بر دو کیسه هوای اصلی بخش جلو کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای را نیز شامل می‌شوند.

گذشته از این موضوع یکی دیگر از کاستی‌های خودروی مزدا دو آن است که ترمز بخش عقب این خودرو به شکل کاسه‌ای طراحی شده است. این در حالی است که این روزها حتی برخی از خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی حاضر در بازار نیز از وجود ترمز دیسکی در هر دو بخش جلو و عقب خود بهره می‌برند.

با این حال امنیت خودروی کامپکت و هاچ بک شرکت مزدا در سطح مناسبی قرار دارد. به گونه‌ای که این خودرو توانسته است از موسسه‌ی ایمنی یورو ان سی ای پی پنج ستاره دریافت کند و نمرات قابل قبولی را در بخش‌های مختلف کنترل کیفیت کسب نماید. حتی می‌توان ادعا کرد که میزان ایمنی این خودرو تا حدی از تویوتا یاریس هم بیشتر است.

در مجموع اگرچه خودروی مزدا دو از نظر امکانات و قابلیت‌هایی که از وجود آنها بهره می‌برد کاستی‌هایی نسبت به برخی از رقبای خود دارد، اما در قیاس با آنها از نظر پاره‌ای ویژگی‌ها سرتر است. بنابراین می‌توان گفت که محصول کامپکت و هاچ بک شرکت مزدا در این بخش نمره‌ی قبولی دریافت می‌کند.

مزایا و معایب مزدا ۲

مزایا:

۱- پارک کردن راحت به علت طراحی کوچک و اندازه جمع‌وجور آن

۲- دارای سیستم تعلیق و فرمان کارآمد که سبب می‌شود رانندگی در مسیرهای هموار لذت‌ بخش و راحت باشد.

معایب:

۱- داشتن طراحی ظاهری قدیمی

۲- داشتن مصرف سوخت بالا

۳- نداشتن تجهیزات و امکانات رفاهی مناسب

۴- نداشتن جای مناسب به نحوی که فضای سرنشینان عقب تنگ بوده و سرنشینان در داخل آن احساس راحتی نمی‌کنند.

لازم به ذکر است که این خودرو برای مسافرت مناسب نیست، زیرا به اندازه کافی جا برای بار نخواهد ندارد.

رقبای خودروی مزدا ۲ در بازار ایران

این خودرو در بازر ایران دارای رقبایی است که عبارتند از: فیستا۲۰۱۴، شورلت سونیک ۲۰۱۴، هیوندا اکسنت، کیا ریو، هیوندا آی بیس و تویوتا یاریس.

مشخصات فنی خودروی مزدا ۲
طول خودرو ۳۸۸۵ میلی متر
عرض خودرو ۱۶۹۵ میلی متر
ارتفاع خودرو ۱۴۷۵ میلی متر
فاصله‌ی موجود میان دو محور خودرو ۲۴۹۰ میلی متر
فاصله‌ی چرخ‌های جلوی خودرو از یکدیگر ۱۴۷۵ میلی متر
فاصله‌ی چرخ‌های عقب خودرو از یکدیگر ۱۴۶۵ میلی متر
وزن خودرو ۱۰۵۵ کیلوگرم (بدون سرنشین) – ۱۴۹۵ کیلوگرم (با سرنشین)
نوع و اندازه لاستیک خودرو ۱۸۵.۵۵ R15
نوع موتور خودرو چهار سیلندر بنزین‌سوز خطی از نوع ZY
گنجایش موتور خودرو ۱۴۹۸ سی سی
حداکثر توان خروجی موتور خودرو ۱۰۲ اسب بخار با احتساب شش هزار دور در دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی موتور خودرو ۱۳۵ نیوتن متر با احتساب چهار هزار دور در دقیقه
گنجایش مخزن سوخت خودرو ۴۳ لیتر
نوع سیستم انتقال قدرت خودرو چهار سرعته‌ی خودکار با کنترل الکترونیکی
نوع سیستم تعلیق خودرو در بخش جلو استرات به همراه میل تعادل و فنر لول
نوع سیستم تعلیق خودرو در بخش عقب میله پیچشی
نوع سیستم ترمز بخش جلوی خودرو دیسکی خنک شونده
نوع سیستم ترمز بخش عقب خودرو

کاسه‌ای

 

مطالعه بیشتر  خرید و فروش ساندرو کارکرده و صفر + قیمت روز ساندرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *