اخبار و رویداد ها

معرفی کانسپت جدید رنو ۴Ever Trophy

معرفی کانسپت جدید رنو ۴Ever Trophy

در این مقاله می خواهیم نسل کانسپت جدید Renault را بررسی کنیم. با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی کانسپت جدید Renault همراه باشید.

رنو ۴ خودرویی ساده، که سیستم تعلیق و صندلی های آن برای راحتی طراحی شده بودند و بخاری و تهویه مطبوع خوبی داشت. این خودرو زیاد دستخوش تغییر نبود. کمپانی رنو در حالی که این محصولش مشتریان زیادی پیدا کرد به تولید خودروهای کوچک مانند رنو ۶ و رنو ۵ روی آورد.

حالا پس از چندین سال رنو تصمیم به احیای رنو ۴ کرده؛ کانسپت جدید Renault  در پاریس رونمایی شد؛ SUV الکتریکی با الهام از رنو ۴، طراحی ناهموار با ارتفاع شاسی بالا.در سال ۲۰۲۱، Renault 4ever به عنوان یکی از چندین خودروی برقی جدید که رنو تا سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد، معرفی شد. “۴Ever” نام پروژه EV است که منجر به تولید نمونه اولیه خودروی مفهومی ۴Ever Trophy برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پاریس در اکتبر ۲۰۲۲ شد. این خودروی الکتریکی جدید در سگمنت B نام خود را پس از رالی دوستانه۴L Trophy در صحرای مراکش گرفته است.

بررسی اجمالی رنو ۴Ever Trophy

این خودرو دارای رنگ نقره ای Gun Metal است و بر روی رینگ و لاستیک‌های ۱۹ اینچی با سایز ۲۵۵/۵۵R19  سوار می‌شود. در همان اولین نگاه متوجه ظاهر جذاب و متفاوت این خودرو می‌شوید. گلگیرهای بزرگ فوراور به شکلی طراحی شده اند که فاصله ی زیادی در اطراف قوس چرخ ها ایجاد می‌کنند.

هر یک از این چرخ‌ها دارای یک کمپرسور هوای قابل مشاهده است که می‌تواند از داخل خودرو تنظیم شود تا فشار تایر را با هر سطح راهی تطبیق دهد. البته، فاصله از زمین برای بلند شدن و عبور از موانع بسیار زیاد است. با این حال اگر باز هم مشکلی پیدا کردید، یک تایر زاپاس روی سقف فیبر کربنی و یک بیل و تخته وافل در درب عقب نصب شده است.رنگ نقره ای متال با هایلایت های سرخابی در سرتاسر خودرو مکمل شده و ظاهری فوق‌العاده ایجاد کرده.

کاپوت آن برای خروجی هوای زیاد توخالی شده است که Renault می‌گوید کارایی رادیاتور را بسیار بهبود می بخشد. رنو مشخصات دقیقی از پیشرانه ارائه نکرده است، اما می دانیم که تماماً الکتریکی است. باتری دارای محافظ اضافی زیر بدنه است تا هنگام برخورد با مسیرها ایمن بماند. نمای جانبی جایی است که شباهت های این خودرو و رنو ۴ قدیمی را به لطف حالت جعبه ای جلوی خودرو و انتهای صاف مشاهده خواهید کرد. کانسپت ۴EVER Trophy همچنین دارای روکش بیشتر و قفسه سقفی عظیم است.

در نمای پشت، طراحی سپر مشابهی با نمای جلو دیده می‌شود و چند چراغ ال‌ای‌دی مستطیلی دارید که شبیه چراغ‌های رنو ۴ اصلی است.

Renault 4EVER Trophy چه موقع وارد بازار می شود

Renault 4EVER Trophy در حال حاضر فقط یک خودروی مفهومی است، اما احتمالاً یکی از هفت خودروی الکتریکی جدید است که رنو وعده داده است تا سال ۲۰۲۵ به فروش برساند. هنوز تصویری از فضای داخلی آن منتشر نشده، اما با توجه به ابعاد، فضای پای بیش‌تری را نسبت به مدل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. استفاده از پلتفرم الکتریکی CMF-BEV بدان معناست که فاصله محوری می‌تواند تا حد زیادی طولانی شود.

موتور این کانسپت از رنو، یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار است با طول ۴۱۶۰میلی متر و عرض ۱۹۵۰ میلی‌متر. این خودروساز فرانسوی می‌گوید خودرویی با موقعیت بازار مشابه کراس اوور ساب کامپکت رنو کپچرخواهد داشت، همچنین رنو ۵ دوباره احیا شده نیز به عنوان معادل برقی سوپرمینی رنو کلیوس عمل خواهد کرد. رنو۴ever Trophy  ۱۹۰۰ میلی‌مترارتفاع با زمین دارد که این فاصله‌ی نسبتا زیادی از سطح زمین محسوب می‌شود. هنوز تصاویری از فضای داخلی ارائه نشده است، اما بدنه بسیار بلندتر در مقایسه با مدل کلاسیک آن یعنی رنو۴، فضای سرنشینان عقب را بسیار راحت تر و بازتر می‌کند. رنو ۴ اصلی دارای درهای عقب کوتاه بود در حالی که معادل امروزی آن بسیار راحت و قابل استفاده تر به نظر می رسد.

برد پیشرانه ۴۰۰ کیلومتری است که برای قرار دادن یک پکیج باتری ۴۲ کیلووات ساعتی بین محورها طراحی شده است. قلب تپنده ی ۱۳۴ اسب بخاری این خودرو باعث می‌شود شتاب صفر تا صدی کمتر از ۱۰ ثانیه را داشته باشد. البته که نباید انتظار داشت تمام آپشن های موجود در کانسپت مانند کمپرسورهای هوا در چرخ‌ها، قفسه ریلی فیبر کربنی، بدنه تقویت‌شده یا آن روکش های خاص بدنه در مدل تولیدی اصلی در آینده هم دیده شود. این کانسپت قرار است به عنوان یک پیش نمایش کلی از آنچه در یک کراس اوور آینده رنو انتظار می رود نیز در نظر گرفته شود. مطمئناً به اندازه این خودرو افراطی نخواهد بود

مطالعه بیشتر  خارج شدن تارا از دور قرعه‌کشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *