اخبار و رویداد ها

سومین مرحله قرعه کشی یکپارچه خودرو نیمه نخست شهریور برگزار می شود

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و با اشاره به ورود خودروها به بورس گفت: خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد. به گزارش نیکبخت خودرو، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو است که وزیر صمت بارها و بارها آن را مطرح کرده است. وی بیان‌داشت: بررسی روند قرعه‌کشی خودرو در سال جاری حاکی از آن است که در هر مرحله تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شده اند که این مهم به دلیل افزایش تولید خودروی کامل بوده است.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

قالیباف ادامه‌داد: اکنون در گروه خودروسازی سایپا به‌جز خودروهای کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی هستند، بقیه خودروها از قرعه‌کشی خارج شده و به صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند. وی گفت: در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تاکنون چهار خودروی تارا با دنده اتوماتیک، تارا دبا دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از قرعه‌کشی خارج شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: امسال با در پیش گرفته شدن شیوه قرعه‌کشی یکپارچه، شاهد برقراری ثبات در بازار بودیم و رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب رو به کاهش گذاشت و در چند ماه اخیر قیمت‌ها در بازار روند کاهشی داشته است. وی تصریح‌کرد: در قرعه‌کشی‌ها نیز شاهد کاهش تقاضای سفته‌بازی و واسطه‌گری بودیم و با مدیریتی که در عرضه اتفاق افتاد، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شدند.

قالیباف در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم بود، خاطرنشان‌کرد: این گام بعدی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد. وی یادآوری‌کرد: اکنون خودروهای کوئیک، کوئیک آر (دو رنگ)، وانت سایپا ۱۵۱ و همه محصولات زامیاد به صورت فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: در ایران‌خودرو، مساله کمی متفاوت است و این گروه صنعتی در گام نخست دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد. وی افزود: در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.

قالیباف خاطرنشان‌کرد: اکنون گروه سایپا اعلام کرده که تولید خودروی ناقص را به صفر رسانده و این مهم به‌زودی در ایران‌خودرو نیز انجام می‌شود. بر اساس این گزارش تاکنون خودروهای تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از ایران‌خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از گروه سایپا، ایکس ۵۵ اکسلنت اسپورت، ایکس ۵۵ پرو اکسلنت اسپورت و تیگو ۸ پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری از قرعه‌کشی خارج شده اند. وی همچنین از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

درادامه می پردازیم به سامانه ی یکپارچه خودرو، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

سامانه یکپارچه خودرو چیست؟

 طبق روالی که در این مدت در حال اجرا بوده است، متقاضیان خرید خودروهای داخلی شرکت های ایران خودرو و سایپا باید به سایت فروش محصولات هر یک از این شرکت ها مراجعه کنند و در طرح مورد نظرشان نام نویسی نمایند. تا پس از برنده شدن در قرعه کشی بتوانند با پرداخت هزینه تعیین شده، صاحب خودرو شوند. اما متاسفانه این روند با نارضایتی هایی نیز همراه بوده است که اکنون این شکایات و گله مندی ها منجر به اتخاذ راهی جدید برای ثبت نام خودرو شده است.

طبق اطلاعیه فوری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۲ اردیبهشت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارسال شده است، برای افزایش رضایت مردم و ایجاد شفافیت در فروش و ثبت نام خودرو، تمامی فروش ها و نام نویسی هایی که از طریق سامانه های فروش شرکت های خودرو سازی سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور و … انجام می شوند باید متوقف شوند.

طبق این دستور وزارت صمت، دیگر ثبت نامی از طریق سامانه های فروش این خودرو سازها انجام نمی شود و برای خرید خودرو سامانه یکپارچه فروش خودرو در نظر گرفته خواهد شد که متقاضیان باید برای ثبت نام خرید خودرو مورد نظرشان، از طریق این سایت اقدام نمایند. سامانه یکپارچه فروش خودرو به نشانی sale.iranecar.com ارائه دهنده بستر خرید محصولات ایران خودرو و سایپا می باشد و در حال حاضر در حال راه اندازی می باشد و سازمان حمایت از مصرف کننده باید، شرایط و ابزار لازم برای راه اندازی این سامانه را مهیا کند.
همچنین با توجه به این دستور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان موظف است از تاریخ ۱۸ اردیبهشت بر تمام فرایند های فروش خودروهای داخلی نظارت کند و هر گونه فروش خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت و بدون هماهنگی با این سازمان، مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

همان طور که شرکت های سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور شرایطی را برای ثبت نام متقاضیان در طرح های فروش خود قرار دادند، برای ثبت نام در طرح های فروش موجود در سایت sale.iranecar.com نیز شرایطی در نظر گرفته خواهد شد. از آنجایی که طرح های موجود در سامانه یکپارچه خودرو، طرح های فروش محصولات این شرکت ها هستند، تقریبا شرایط ثبت نام در آن ها نیز مانند شرایط ثبت نام در طرح های فروش برگزار شده در شرکت های سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور است. در این قسمت، در مورد شرایط ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو معلومات ارائه شده است.

  • کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد.
  • با هر کد ملی فقط یک خودرو می توان ثبت نام کرد.
  • متقاضی گواهینامه رانندگی خودرو داشته باشد.
  • سن ثبت نام کننده بالای ۱۸ سال باشد.
  • تا اطلاع ثانوی برای کلیه طرح ها، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید از سایر خودروسازها ۴۸ ماهه می‌باشد.
  • متقاضیان شرکت در طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش نباید پلاک فعال انتظامی به نام خود داشته باشند.
  • در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.
  • نبود امکان صلح در قراردادهای فروش
  • مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتاصحت سنجی می شوند.
  • طبق دستور پلیس راهور ناجا، مشتریان باید اطلاعات فردی و آدرس خود را درسامانه احراز محل سکونت که همان سامانه سخا نظام وظیفه است، ثبت نماید و همچنین در صورتی که بیشتر از یک سال از آخرین تاریخ به روزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت گذشته باشد، مشتری باید این اطلاعات را در سامانه به روز کند.
  • در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه، گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل غیر فعال می شود.
  • آدرس درگاه پرداخت اینترنتی باید بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم فقط با کلمه https شروع و با عبارتir به پایان رسد.
  • درصورت برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه، تا ۲ دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت نمود.
  • از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ متقاضیان با علم به کلیه مسئولیت های مرتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام می نمایند.

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

مرحله اول: متقاضی با مراجعه به سامانه sale.iranecar.com نسبت به انتخاب شرکت خودروساز و خودروی مورد نظر خود اقدام می‌کند.

مرحله دوم: پس از انتخاب روش ثبت نام (فروش فوق‌العاده یا پیش فروش عادی)، متقاضی به مرحله ثبت اطلاعات هویتی هدایت شده تا نسبت به ایجاد / ویرایش پروفایل اقدام کند.

نکته: متقاضیان می‌توانند قبل از انتخاب خودرو و روش ثبت نام نیز نسبت به ایجاد پروفایل در سایت مذکور اقدام کنند.

مرحله سوم: در پایان فرآیند ثبت نام، به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

مرحله چهارم: مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.

مرحله پنجم: فهرست منتخبین قرعه کشی پس از پایان ثبت نام از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی sale.iranecar..com اعلام می‌شود و متقاضی باید با مراجعه به سامانه مذکور، از وضعیت ثبت نام خود (انتخاب یا عدم انتخاب در قرعه کشی) مطلع شود.

مرحله ششم: فرد انتخاب شده، باید ظرف مهلت ۳ روز وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس: ir.ikco.esale واریز کنند. در صورت عدم واریز وجه، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود.

سامانه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۱ یکپارچه

ثبت نام ایران خودرو فقط از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو به آدرس https://sale.iranecar.com/public/home امکان پذیر است.

شرایط فروش ایران خودرو در سامانه فروش

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
  • کد ملی (هر کد ملی یک خودرو)
  • سن (بالای ۱۸ سال)
  • برای کلیه طرح‌های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک است.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • صحت‌سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال کردن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
  • توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت .shaparak.ir به پایان می‌رسد.
  • در صورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت کرد.
  • از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزئیات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می‌گیرد؛ افراد با علم به کلیه مسولیت‌های مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام کنند.‌

نتایج قرعه کشی ایران خودرو

طبق اعلام مسئولان نتایج قرعه‌کشی حداکثر ظرف یک هفته پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، پس از احراز هویت و تطبیق اطلاعات و داده‌های ثبت نام‌کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجد شرایط بودن متقاضیان، اعلام خواهد شد.

سایت ایران خودرو

آدرس درگاه اینترنتی ایران خودرو جهت بررسی مشخصات محصولات این گروه خودروسازی https://www.ikco.ir/ است.

محصولات سایپا

بر پایه بخشنامه گروه خودروسازی سایپا محصولات ارائه شده در این طرح شامل ساینا S، کوییک S، کوییک معمولی، کوییک R با گیربکس معمولی و شاهین G هستند.

موعد تحویل محصولات سایپا

طبق اعلام سایپا زمان تحویل خودروها در طرح فروش فوق‌العاده حداکثر ۹۰ روزه است.

قیمت محصولات سایپا

خودرو قیمت (تومان) موعد تحویل
ساینا S ۱۶۹.۸۳۱.۰۰۰ ۹۰ روزه
کوییک S ۱۶۸.۰۷۴.۰۰۰
کوییک معمولی ۱۸۴.۶۲۰.۰۰۰
کوییک R با گیربکس معمولی ۱۷۸.۰۲۰.۰۰۰
شاهین G ۳۴۴.۵۸۰.۰۰۰

 

سامانه ثبت نام سایپا ۱۴۰۱ یکپارچه

ثبت نام سایپا فقط از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو به آدرس https://sale.iranecar.com/public/home امکان پذیر است.

شرایط ثبت نام سایپا در سامانه خودرو

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
  • کد ملی (هر کد ملی یک خودرو)
  • سن (بالای ۱۸ سال)
  • برای کلیه طرح‌های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک است.
  • تبصره: در صورت اتصال به سامانه برخط راهور ناجا به سامانه فروش خودروسازان (صرفاً برای فروش فوق‌العاده یا فوری) نداشتن پلاک فعال انتظامی ملاک قرار خواهد گرفت.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • صحت‌سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال کردن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
  • توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت .shaparak.ir به پایان می‌رسد.
  • در صورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت کرد.
  • از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزئیات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می‌گیرد؛ افراد با علم به کلیه مسولیت‌های مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام کنند.

مطالعه بیشتر  روش شستن ماشین؛ چگونه از رنگ خودرو مراقبت کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *