خرید و فروش خودروهیوندای

خرید و فروش هیوندای آزرا کارکرده و صفر+قیمت روز هیوندای آزرا کارکرده وصفر

خرید و فروش هیوندای آزرا کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”هیوندای” model=”آزرا”]

هسته اولیه گروه شرکت‌های هیوندای در سال ۱۹۴۶ توسط چانگ جو-یانگ تأسیس شد و در طول دهه نخست فعالیتش، با استفاده از حمایت‌های دولتی، انواع فعالیت‌های صنعتی و تجاری همچون ساخت‌وساز، کارخانجات فولادسازی، حوضچه‌های کشتی‌سازی و تجهیزات الکترونیکی، همچنین ارائه خدمات پشتیبانی، خدمات مالی و تجاری را تحت پوشش این هلدینگ قرار داد و در ابتدای دهه ۱۹۶۰ به بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی تبدیل شد.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. خرید و فروش آزرا  چه کارکرده وچه صفر از خدمات ما برای شما عزیزان است. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

شما فروشنده محترم هیوندای آزرا کارکرده جهت دریافت قیمت ماشین هیوندای آزرا کارکرده خود می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

خرید و فروش آزرا

خودروی آزرا از جمله خودروهایی است که دارای چند نسل می باشد و این امر طبیعی است که در خرید و فروش آزرا تفاوت هایی وجود داشته باشد. از آنجایی که هر نسل دارای آپشن ها و امکانات مخصوص خود است قیمت آزرا صفر نیز متفاوت است، پس برای خرید آزرا باید دید که شما چه انتخابی از بین نسل های مختلف آن دارید پس می توان نتیجه گرفت قیمت آزرا کاملا بسته به سلیقه ی شما و انتخاب شما از بین نسل های مختلف آن دارد. در ایران قیمت ماشین همواره با کاهش و افزایش های زیادی همراه بوده است، و قاعده ی خرید و فروش آزرا از این مساله مستثنی نیست، البته ناگفته نماند که قیمت آزرا کارکرده نیز با توجه به مسائل ذکر شده نیز تفاوت های چشمگیری دارد.

قیمت آزرا صفر و قیمت آزرا کارکرده

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)قیمت روز آزرا(گرنجور)
آزرا (گرنجور)‏، 4 سیلندر2019قیمت روز بازار7.000,000,000خرید آزرا کارکرده
آزرا (گرنجور)‏، 4 سیلندر2018قیمت روز بازار6.450,000,000

هیوندای آزرا به‌ عنوان یکی از باسابقه‌ترین محصولات فعلی این خودروساز مطرح کره‌ای، از سال ۱۹۸۶ تاکنون روی خط تولید قرار دارد. این خودرو که در بسیاری از نقاط دنیا با نام هیوندای گرنجور (Grandeur) شناخته می‌شود، تاکنون در ۶ نسل به بازار آمده است.

سه نسل نخست هیوندای آزرا به بازار کشور ما راه نیافتند؛ اما از نسل چهارم به ‌بعد، این سدان نیمه‌لوکس کره‌ای در بازار کشور ما نیز عرضه شد

نسل چهارم: هیوندای آزرا TG

این نسل خیلی زود به ایران رسید. در ابتدا هم‌قیمت یک «کمری» ۴ سیلندر بود. کم کم و با داشتن یک موتور پرقدرت ۶ سیلندر و طراحی ایرانی پسند و صد البته امکانات مناسب توانست بازار را به خود جلب کند. این نسل با تجهیز انواع پیشرانه های دیزلی و بنزینی به بازارهای جهانی عرضه شد، اما در ایران حجیم ترین پیشرانه بنزینی عرضه شد که اتفاقاً به نظر انتخاب مناسبی هم می‌آمد.

امکانات ایمنی و رفاهی آزرا TG

  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • سنسور عقب
  • سنسور باران و فشار باد تایر
  • توزیع نیروی ترمز
  • سامانه ترمز ضد قفل
  • ترمز کمکی
  • کروزکنترل
  • اتولایت
  • ۸ کیسه هوا
  • فرمان هیدرولیکی با روکش چرمی
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه
  • گرم کن صندلی های جلو
  • سانروف
  • پرده عقب (سفارشی)
  • چراغ شوی (سفارشی)

تا سال ۲۰۰۹ شما می توانستید امکاناتی چون مانیتور با راهبری و یا دوربین دنده عقب را به صورت سفارشی داشته باشید، اما در مدل های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ این امکانات به صورت استاندارد روی آزرا نصب شدند و در بخش ظاهری نیز شاهد مواردی همچون زه محافظ سپر به صورت استاندارد بودیم.

ویژگی های فنی آزرا TG

آزرا در ایران از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳۳۴۲ سی سی بهره می برد که توانایی تولید ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۴ نیوتن متری را دارد. این نیرو نیز توسط یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت این موتور نیز به صورت تئوری ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی عنوان شده است که به اذعان مالکان آن، حتا در همان روزهای اول هم عددی بیش از این بوده و گاهی به صورت ترکیبی تا ۱۲ لیتر هم مصرف می کرده است.

فیس لیفت نسل چهارم هیوندای آزرا

در سال ۲۰۱۱ فیس لیفت آزرا با رینگ، سپر و چراغ‌های ال ای دی داخل داشبورد وارد بازار شد. در نسخه‌ی نیو فیس نسل چهار، اصلاحاتی در سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ‌ها‌‌ی همان پیشرانه‌ی قبلی صورت گرفت، چنین پیشرانه‌ای قادر به تولید ۲۵۹ اسب بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن متر گشتاور است. نیروی موتور هم توسط یک گیر بکس ۶ سرعته‌ی اتوماتیک، روانه‌ی محور جلوی خودرو می‌شود. عملکرد بالاتر پیشرانه در نسخه‌ی فیس لیفت باعث شد تا مصرف سوخت خودرو به ۹.۸ لیتر کاهش پیدا کند و خودرو شتاب صفر تا صدی ۷.۹ ثانیه را به ثبت برساند. حداکثر سرعت خودرو در نسخه‌ی نیوفیس نسل چهار، ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

اکثر نسخه‌های هیوندای آزرای TG که در ایران حضور دارند، امکانات رفاهی مناسبی دارند. گرم کن صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم شونده‌ی برقی، سانروف، کروز کنترل، استارت بدون کلید، تهویه‌ی اتوماتیک، مونیتور لمسی ۶.۵ اینچی، سنسور فشار باد تایرها و … نمونه‌هایی از امکانات رفاهی نسل چهارم هیوندای آزرا است.

این خودرو از لحاظ ایمنی هم بسیار موفق ظاهر شد. حضور ۸ عدد کیسه‌ی هوا، ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD‌، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، پشت سری‌های فعال شونده صندلی‌های جلو و … نمونه‌ای از تجهیزات ایمنی خودرو است.

نسل پنجم: هیوندای آزرا HG

نسل پنجم در سال ۲۰۱۲ به بازار آمد. خودرویی در ادامه خط طراحی هیوندای شکل و شمایل مردانه ای به خود گرفته بود. با توجه به تجربه خوب آزرا در ایران این نسل نیز خیلی زود به کشورمان رسید و تحت دو عنوان «گرنجور» و «آزرا» تحویل مشتریان شد که عملاً هیچ تفاوتی با هم ندارند و تنها به دلیل ثبت سفارش دو کشور متفاوت دو اسم متفاوت دارند.

امکانات ایمنی و رفاهی آزرا HG

در نسخه های کامل آزرا شاهد این امکانات هستیم:

  • کروزکنترل
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • سنسورهای جلو و عقب
  • سنسورهای باران و فشار باد تایر
  • کنترل ترمزها در پیچ
  • اتوهلد
  • سامانه توزیع نیروی ترمز
  • ترمز ضد قفل
  • ترمز کمکی
  • ترمز پارک برقی
  • نورپردازی داخلی
  • فرمان الکتروهیدرولیکی
  • مانیتور ۷ اینچی
  • ۹ کیسه هوا
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک
  • سانروف
  • سقف پانروامیک

در این بین شما امکان سفارشی کروزکنترل هوشمند و یا گرم کن فرمان را هم داشتید و البته نسخه های کم امکانات تر دیگری هم هستند که بیش تر در تعداد کیسه هوا، رادار کروز و ماساژور با نسخه های کامل تفاوت دارند.

هیوندای آزرا HG از امکانات ایمنی بسیار خوبی نیز بهره می‌برد. در نسخه‌های فول‌آپشن این خودرو، امکاناتی مثل سیستم کنترل ترمزها در هنگام پیچیدن (CBC) و ایربگ محافظ زانوی راننده وجود دارد که در نسل قبلی دیده نمی‌شد.

تجهیزات هیوندای آزرا نسل پنجم فول‌آپشن (۲۰۱۲-۲۰۱۴)
تجهیزات ایمنی و حفاظتی کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، پشت‌سری‌های فعال‌شونده صندلی‌های جلو
کیسه‌هوا راننده و سرنشین جلو، جانبی ردیف جلو و عقب، پرده‌ای سرتاسری، محافظ زانوی راننده (مجموعا ۹ عدد)
سیستم ترمز ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (BA)، سیستم کنترل ترمزها هنگام پیچیدن (CBC)

وجود این امکانات ایمنی کامل، باعث شده است تا نسل پنجم هیوندای آزرا در سال ۲۰۱۲، درجه ایمنی Top Safety Pick را از موسسه آمریکایی IIHS کسب کند.

نسل ششم: هیوندای آزرا IG

این که آزرای نسل پنجم با موتورهای کوچک تر عرضه نشد را سیاست های واردکننده تعیین می کند، اما با پیدا شدن یک نماینده جدید برای هیوندای در ایران، آزرای نسل ششم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود در سال ۲۰۱۸ و تحت عنوان مدل ۹۷ وارد کشورمان شد. آزرای جدید، که این روزها مبلغ فضایی و غیرقابل باور ۹۰ هزار دلار به بالا را برای آن باید بپردازید، با امکانات کم تر و البته افت بیش تر لذت رانندگی، آنچنان که باید و شاید و مناسب اسم آزراست، موفق ظاهر نشد و از بازار هم پاسخ خوبی دریافت نکرد.

مشخصات فنی نسل ششم هیوندای آزرا

نسل‌های چهارم و پنجم هیوندای آزرا در محافل خودرویی ایران، به پیشرانه ۶ سیلندر قدرت‌مند خود معروف بودند؛ اما قوانین دست‌وپاگیر واردات خودرو باعث شد تا نسل ششم آزرا تنها نسل در بین نسل‌های هیوندای آزرا باشد که با یک پیشرانه ۴ سیلندر در بازار ایران عرضه شده است. پیشرانه ۲/۴ لیتری تنفس طبیعی این خودرو که از سری تتا۲ (Theta II) پیشرانه‌های هیوندای است، حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

امکانات رفاهی نسل ششم هیوندای آزرا

نسل ششم هیوندای آزرا نیز همان‌طور که از آن انتظار می‌رفت، با امکانات رفاهی نسبتاً کاملی پا به بازار ایران گذاشته است. از آپشن‌های اضافه‌شده به این خودرو در مقایسه با نسل قبلی، می‌توان به درب صندوق ‌بار برقی و هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه و قابلیت انتخاب حالت رانندگی (Drive Mode) اشاره کرد.

ضمنا نسل ششم هیوندای آزرا تنها نسل در بین نسل های هیوندای آزرا است که فقط با یک تیپ در بازار ایران عرضه شده است و تمام نسخه‌های آن، آپشن‌های کاملا یکسانی دارند.

تجهیزات هیوندای آزرا نسل ششم (۲۰۱۸-۲۰۱۹)
چراغ چراغ‌های جلو و عقب LED، مه‌شکن جلو و عقب، سنسور نور، دی‌لایت
سیستم‌های مولتی‌مدیا سیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی، DVD، USB، AUX، اپل کارپلی، اندروید اتو، بلوتوث، ۱۴ عدد بلندگو، ساب‌ووفر، تنظیم هوشمند صدا با توجه به سرعت خودرو، پشتیانی از فرامین صوتی
صفحه‌نمایش ۸ اینچی لمسی
رینگ‌ها ۱۹ اینچی آلومینیومی
آینه آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم‌کن، آینه میانی الکتروکرومیک
تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، دریچه برای سرنشینان عقب
صندلی روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، حافظه صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو
شیشه شیشه‌های سولار (جذب‌کننده نور مضر خورشید)، شیشه‌های جلو و عقب برقی
سیستم‌های هشداردهنده سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)
سایر امکانات کی‌لس استارتر، کروزکنترل هوشمند، سقف پانوراما، سنسور باران، پرده برقی شیشه عقب، پرده‌های دستی شیشه‌های جانبی عقب، ترمز پارک برقی مجهز به اتوهلد، گرم‌کن فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، درب صندوق ‌بار برقی و هوشمند، حالت رانندگی (Drive Mode) چهارحالته

مزایا خودرو هیوندای آزرا

۱- داشتن ایمنی بالا

۲- داشتن کیفیت ساخت خوب

۳- بهره‌مندی از ظاهری مدرن

۴- بهره بردن از عایق بندی ایده آل

۵- بهره بردن از هند لینک مناسب و قابل‌قبول

۶- داشتن ایمنی مناسب و قابل اطمینان

۷- بهره‌مندی از آپشن‌های متنوع

۸- بهره بردن از کابینی جادار

۹- داشتن مصرف سوخت مناسب و اقتصادی

۱۰- داشتن ایمنی بالا به همراه کسب ۵ ستاره ایمنی

۱۱- بهره‌مندی از ترمزهای قوی همراه با عملکرد ایده‌آل و قابل‌قبول

۱۲- بهره‌مندی از عملکرد مناسب سیستم تعلیق و جذب خوب ضربات

معایب خودرو هیوندای آزرا

۱- داشتن شتاب پایین

همان‌طور که مستحضر هستید یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید خودرو بهره‌مندی آن از پیشرانه سرعت شتاب مناسب است. این خودرو دارای موتور ۶ سیلندر ۲٫۴ لیتری بوده که توان تولید ۱۸۷ اسب بخار را دارد اما عدم هماهنگی لازم بین وزن خودرو و موتور بکاررفته در آن سبب شده‌است که از شتاب مورد انتظار خود محروم بماند.

به طور کلی این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد که با توجه به پایین بودن کیفیت بنزین در ایران این رقم در کشور ما به حدود ۱۱ ثانیه می‌رسد.

۲- داشتن طراحی ظاهری محافظه‌کارانه

طراحی ظاهری محافظه‌کارانه و کلاسیک از نظر ظاهری یک خودروی ساده و به‌دور از هرگونه مبالغه به نظر می‌رسد که جامعه هدف خود را سنین بالای ۴۰ سال در نظر گرفته است.

۳- واردات محدود

از آنجایی‌که این خودرو یکی از رقبای سرسخت خودرویی از سوناتا بشمار می‌رود برای واردات دارای محدودیت‌هایی شده است که این عامل سبب گشته، دوستداران و طرف‌داران این خودرو برای دسترسی به آن دچار محدودیت‌هایی شوند.

۳-امکانات و آپشن هایی کمتر از رقبا

این خودرو نسبت به دیگر رقبای ایرانی و خارجی خود در بازار از امکانات و آپشن‌های چندان مناسبی بهره نبرده است. به‌عنوان مثال: عدم کلید مجهز و رنگ نامناسب متریال داشبورد از جمله معایب موجود در امکانات هستند.
داشبورد این خودرو با داشتن رنگ روشن پس از مدتی در اثر تماس دست یا تابش مستقیم نور خورشید دچار افت ظاهر می‌گردد.

۴- دسترسی سخت به لوازم یدکی

برای تهیه لوازم یدکی خودرو دارندگان آن مجبور هستند به خاطر کمبود قطعات در بازار هزینه‌ای بیشتر از حد معمول و قیمت واقعی آن خرج کنند. یکی از دلایل اصلی این مشکل وجود محدودیت‌هاییست که برای واردات این خودرو به کشور وجود دارد.

۵- قیمت بالا

آزرا در بازار کشور ما از قیمت غیرموجه و بسیار والایی برخوردار است. حتی می‌توان اظهار داشت که این خودرو در محدوده قیمتی خودروهای آلمانی و اروپایی قرار دارد.

جمع‌بندی آشنایی با نسل‌های هیوندای آزرا

در پایان بررسی نسل‌های هیوندای آزرا موجود در بازار ایران، می‌توانیم بگوییم که هیوندای آزرا در تمامی نسل‌های خود، یک خودرو با کابین جادار، سواری نرم، امکانات رفاهی مناسب و هزینه‌های نگهداری معقول بوده است و می‌تواند حتی در نسخه‌های چند سال کارکرده، گزینه مناسبی باشد؛ اما اگر بخواهیم به برخی از نقاط ضعف نسل‌ های مختلف آزرا نیز اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توانیم از استهلاک نسبتاً زیاد پیشرانه در نسل چهارم، ترمزهای نسبتاً ضعیف نسل پنجم و عملکرد فنی معمولی نسل ششم یاد کنیم.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش رنو داستر کارکرده و صفر + قیمت روز داستر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *