خرید و فروش تیبا صفر و کارکرده + قیمت روز تیبا
قیمت روز خودرو
قیمت تیبا
نیکبخت خودرو

مدل ها

لیست قیمت

معرفی

پرسش و پاسخ

عکس مدل خودرو 1 (صندوقدار)

امتیاز کارشناسان

سال ساخت

از ۱۴۰۲ تا ۱۳۹۰
عکس مدل خودرو 2 (هاچبک)

امتیاز کارشناسان

سال ساخت

از ۱۴۰۲ تا ۱۳۹۲

لیست قیمت محصولات

تیبا

1 اردیبهشت 1403

نام محصول/تیپ

قیمت / جزییات

تیبا 1 (صندوقدار)

 

369,000,000 تومان

جزییات و قیمت

تیبا 2 (هاچبک)

 

378,000,000 تومان

جزییات و قیمت

معرفی قیمت محصولات تیبا

تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا، (با نام پیشین مینیاتور) نخستین محصول سایپا است که در ۲۳ آذر ۱۳۸۷ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش است. هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰ میلیون دلار بوده‌است. که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شده‌است. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌ های پایین خارج شد.

خرید و فروش تیبا کارکرده و صفر


در این جا قصد داریم به بررسی تیبا بپردازیم، دومین خودروی ملی که از سال ۸۸ توسط گروه سایپا در کشور تولید و عرضه شده است.معمولا شرکت سایپا با اندکی تغییرات در محصولات قدیمی خود همواره سعی در بروز رسانی و معرفی خودروی جدید به مشتریان خود داشته است. این اتفاق در رابطه با تیبا اتفاق ، افتاده و می بینیم که تغییراتی در پراید ایجاد کرده اند و آن را تبدیل به خودرو تیبا کرده اند. این خودرو با هدف محبوبیت و فروش بالا در بازارها عرضه شد. سایپا دوست داشت تیبا مثل پراید نزد اکثر ایرانی ها محبوب باشد. البته تیبا فروش بدی ندارد اما به اندازه پراید معروف نمی باشد. این خودرو جزو سدان های کوچک طبقه بندی می شود. که البته مدل هاچ بک این خودرو هم موجود هست . در واقع تیبا دنباله ای بر سری خودروهای پراید است. همین دلیل کافی است تا نگاه دقیق تری به مزایا و معایب خودروی صندوق دار تیبا داشته باشیم.

شرکت سایپا در سال ۱۳۸۶ از خودرویی به نام مینیاتور رونمایی کرد که در ابتدا سعی شد به عنوان یک محصول کاملاً جدید و ایرانی نامیده شود و به همین دلیل نام مینیاتور را برای آن انتخاب کردند. اما پس از مدتی نام آن به تیبا تغییر یافت و مشخص شد که این خودرو پراید خودمان است که با ایجاد تغییراتی سعی به تولید یک خودروی مدرن تر کرده است. اما نسخه به روز و به روز پراید البته روی پلت فرم پراید بود که چند پله بالاتر از پراید بود. اما با نگاهی کلی به ظاهر و طراحی تیبا می توان به این نتیجه رسید که تیبا نسبت به پراید امنیت بیشتری به نظر می رسد. تیبا از نظر امکانات به ۴ نوع SX، LX، SL، EX تقسیم می شود. از نظر فنی، همه موارد ذکر شده مشابه می باشند. تفاوت های جزئی این مدل ها در برخی ویژگی ها مانند داشتن یا نداشتن رینگ آلومینیومی یا شیشه بالا بر است. تیبا مدل EX کامل تر از بقیه می باشد.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو های خود به نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

مشخصات فنی موتور تیبا

با بررسی قدرت موتور تیبا می توان متوجه شد که این قدرت کمی بیشتر از پراید می باشد. در واقع موتور این خودرو با همکاری سایپا و یک شرکت آلمانی به نام FEV طراحی شده و بر این اساس موفق شدند قدرت موتور این خودرو را به ۱۵۰۰ سی سی برسانند در حالی که این قدرت پیشرانه در پراید ۱۳۰۰ سی سی بوده است. هم چنین قدرت موتور خودرو به ۸۷ اسب بخار رسیده است در حالی که این قدرت در پراید ۷۱ اسب بخار می باشد. با بررسی تیبا می بینید که سیستم گیربکس آن نسبت به پراید تغییراتی داشته است .

در واقع گیربکس وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را بر عهده دارد و اگر از همان گیربکس قدیمی در پراید برای خودروی تیبا استفاده می شد، قطعا خودرو از نظر انتقال نیرو دچار مشکل می شد، به همین دلیل متوجه شدیم که برای این خودرو پس از بررسی تیبا تغییراتی در ضرایب دنده ها و فنر کلاچ ایجاد شده تا سیستم انتقال نیرو به درستی اجرا شود و این نکات از مهم ترین تغییرات خودرو تیبا نسبت به پراید می باشد. در حال حاضر شرکت سایپا هیچ آمار رسمی از شتاب این خودرو اعلام نکرده است اما با بررسی تیبا و نتایج آزمایشات روی آن در خوش بینانه ترین حالت می توان شتاب ۱۳ ثانیه را از حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفت .

طراحی ظاهری تیبا

اولاً در قسمت طراحی خودرو تیبا مشخص است که با یک خودرو کوچک روبه رو هستیم . با بررسی ابعاد این خودرو متوجه می شویم که ابعاد آن تفاوت چندانی با پراید ندارد. به همین دلیل این خودرو را روی پلت فرم پراید طراحی می کنند. شرکت سایپا مدعی است طراحی این خودرو با کمک و مشاوره یکی از شرکت های معتبر در زمینه خودروسازی ایتالیایی به نام آنجلینی دیزاین شکل گرفته است اما در کمال تعجب وقتی به بررسی ظاهر تیبا پرداختیم، دیدیم که کلمه “زیبا” به هیچ وجه قابل استفاده برای این خودرو نمی باشد. با بررسی تیبا از نظر ظاهری متوجه شدیم که قسمت جلویی آن بسیار ابتدایی و ناشیانه طراحی شده است ، و خطوط مربوطه روی کاپوت آن این خودرو را کاملا زشت کرده است.

در طراحی داخلی این خودرو هم چنان با طراحی ساده و قدیمی رو به رو هستیم که هیچ نکته مثبتی ندارد و در یک نگاه کلی می توان آن را ترکیبی از دو خودروی پراید و ریو دانست که در آن بدترین مواد اولیه استفاده شده است. فضای داخلی تیبا کوچک و محدود است و دلیل آن مینیاتوری بودن آن است. هم چنین متریال کابین تیبا به میزان قابل توجهی بی کیفیت ، و از پلاستیک ساخته شده است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو پژو 405 کارکرده به نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

بررسی طراحی بیرونی تیبا

طراحی خارجی تیبا طراحی ساده و مینیاتوری دارد که شاید برای هر کدام از ما طراحی قابل قبولی نباشد. با این وجود تیبا خودرویی است که به گفته مجموعه سایپا، طراحی اولیه آن توسط گروه طراحی آنجلینی ایتالیا انجام شده است، اما با نگاهی کلی و عمیق، اگر بخواهیم به طراحی خارجی این خودرو امتیاز دهیم، نمره خیلی پایینی میگیرد ، چون در اصل روی پلت فرم پراید طراحی و ساخته شده و هم چنین طراحی جلو و پشت تیبا صندوقدار جالب نمی باشد.

نقاط قوت و ضعف تیبا که اکنون به تفکیک به هر یک اشاره می کنیم:


نقاط قوت تیبا


۱ – مصرف سوخت مناسب

۲ – هزینه نگهداری کم

۳ – مشخصات فنی قابل قبول

۴ – ایمنی بالاتر نسبت به پراید

نقاط ضعف

۱ – طراحی داخلی بدون هیچ خلاقیتی

۲ – متریال استفاده شده ضعیف در کابین خودرو

۳ – کیفیت مونتاژ پایین

۴ – گیربکس خیلی خشک


مصرف سوخت تیبا

از بررسی هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم که بگذریم، تیبا یکی از کم مصرف ترین خودروهای کشور است که مصرف سوخت ترکیبی آن در شهر تنها ۶.۹۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای خریداران تیبا نکته مثبتی است. زیرا این خودرو بیشتر برای کارهای درون شهری مناسب است و با وجود سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آزاد آن، بدون شک مقرون به صرفه است و می توانید این خودرو را در لیست انتخاب خود قرار دهید.

سیستم تعلیق خودرو تیبا

یکی از مهم ترین موارد برای سنجش کیفیت خودرو، سیستم تعلیق آن است. این سیستم برای ایمنی و راحتی راننده و سرنشینان بسیار مهم است، به همین دلیل ایمن بودن آن بسیار مهم است. در بررسی تیبا متوجه شدیم که سیستم تعلیق این خودرو بهینه شده است و این یکی از مهم ترین مزیت های این خودرو است. در حال حاضر مهندسان شرکت سایپا سعی کرده اند در سیستم بالانس این خودرو تفاوت هایی ایجاد کنند و در این مسیر نیز موفق بوده اند چرا که سیستم بالانس این خودرو نسبت به پراید بهتر شده است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو تارا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

هزینه های تعمیر و نگهداری تیبا

در رابطه با در دسترس بودن خدمات و تعمیرگاه نمی توان تیبا را با دیگر رقیب ها مقایسه کرد. زیرا این خودرو در واقع به اندازه پراید با لوازم یدکی و مکانیک فراوان نیست و به اندازه محصولات خانواده پژو ۴۰۵ و سمند در بازار شناخته شده نیست. در سال های اول عرضه تیبا، این ضعف را می توانستیم به تازگی ورود خودرو در بازار نسبت بدهیم ، اما اکنون پس از گذشت ۷ سال، کمبود برخی قطعات یدکی در شهرهای بزرگ و بروز مشکلات رایج الکترونیکی یکی از مهم ترین ضعیف های آن است. مثلا سوختن ست پشت آمپر و مدار تغذیه سیستم استارت، خرابی استپر موتور مشکلاتی رایج است که از چشم سازنده شرکت خودرو نشان نمیدهند .

در واقع خودروسازان ایرانی هر بار که قطعات فنی خودروهای تولید انبوه خود را ارتقا داده اند، نتوانسته اند رضایت مشتریان را از نظر خدمات پس از فروش و قطعات یدکی جلب کنند. بنابراین تیبا از نظر هزینه های نگهداری برتری قابل توجهی نسبت به پراید ندارد و از نظر دوام و تعمیرات با مشکلات بیشتری مواجه است.


بررسی ایمنی تیبا

از طرفی این خودرو از نظر ایمنی شرایط مشخصی ندارد و طبیعتا نمی تواند جای خالی ریو (با حدود ۳ ستاره ایمنی) را پر کند. در واقع سایپا به عنوان ارتقای ارزان قیمت پلت فرم پراید هدف درستی را برای تولید تیبا در نظر گرفته است اما در اجرای این هدف در ساخت خودروی واقعا بهتر با مشکل مواجه شده و اکنون تیبا به خودرویی سردرگم تبدیل شده است.


تجربه رانندگی با تیبا

پس از نشستن بر روی صندلی های این خودرو و در دست گرفتن فرمان پلاستیکی آن، با محیطی مواجه می شوید که تفاوت های زیادی با پراید دارد اما برخی از قسمت های آن شباهت زیادی به خودروی ریو دارد. طراحی منحنی ستون A این خودرو فضای دید بسیار خوبی را در قسمت جلویی آن فراهم کرده و شعاع دید خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد. پس از روشن شدن خودرو و حرکت با آن، نرمی خاصی در سیستم هندلینگ آن احساس می شود که از این نظر برتری زیادی نسبت به پراید دارد. عملکرد ترمزهای تیبا برای این رنج قیمتی خوب به نظر می رسد اما چندان قابل اعتماد نبود و به همین دلیل در رانندگی با این خودرو تمایل چندانی به افزایش سرعت نداشتیم و در اکثر مواقع آهسته رانندگی می کردیم.

همان طور که انتظار می رفت قدرت موتور کمی با پراید متفاوت است و واکنش های این خودرو در هنگام رانندگی و تعویض دنده کاملاً یادآور پراید است. یکی از نکاتی که هنگام رانندگی با این خودرو عجیب به نظر می رسد، دور موتور این خودرو است که خط قرمز آن از ۶۰۰۰ دور در دقیقه شروع می شود و تا ۸۰۰۰ دور در دقیقه ادامه می یابد; اما در عمل بیش از ۵۲۰۰ دور در دقیقه شتاب نمی گیرد و اگر اصرار داشته باشید در نهایت موتور را قطع می کند! صندلی های این خودرو تودوزی بی کیفیت و راحتی آن ها نزدیک به پراید است که برای رانندگی طولانی مدت برای افراد قد بلند و سنگین وزن می تواند بسیار آزار دهنده باشد.


بررسی قیمت تیبا

زمانی که تیبا برای اولین بار رونمایی و به بازار ایران عرضه شد، در دسته خودروهایی قرار گرفت که برای قشر ضعیف یا متوسط ​​جامعه بسیار مناسب بود ، و قیمتی در حدود ۱۰ میلیون تومان داشت ! اما به مرور زمان با افزایش این بازه قیمتی مواجه شدیم و دسترسی آن را از اقشار ضعیف جامعه خارج کرد.با گذشت زمان قیمت این خودرو بیش از قیمت پراید افزایش یافت و حتی در بسیاری از موارد مشاهده می شود که لوازم یدکی و قطعات آن از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است. با توجه به تحریم ها و نوسانات ارزی، قیمت تیبا در چند سال اخیر به شدت افزایش یافت در حالی که قیمت تیبا در سال ۹۱ حدود ۱۹ میلیون تومان بود اما در سال ۹۹ در بازار آزاد حدود ۱۲۰ میلیون تومان بود و قیمت نمایندگی آن حدود ۸۷ میلیون تومان بود که به این جا ختم نشد، هم اکنون این خودرو در بازار آزاد ۲۹۰ میلیون تومان فروخته می شود که در لیست ارزان ترین خودروهای بازار قرار دارد!

برای خرید خودروی تیبا چه مزایایی را در پی دارد؟

مصرف سوخت مناسب،هزینه نگهداری کم،مشخصات فنی قابل قبول،ایمنی بالاتر نسبت به پراید

چه عواملی بر روی قیمت تیبا تاثیرگذارند؟

موتور، حجم موتور، سیستم تعلیق، طراحلی داخلی و ظاهری و...

دهکده المپیک:

021-44733890-92

بنی هاشم:

021-22339826-30

فرخی یزدی:

۰۲۱-۲۲۹۸۹۹۳۴

آشنایی با نیکبخت خودرو

نیکبخت خودرو ، بیش از 2 دهه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت می باشد. یکی از مهمترین خدمات ما ، فروش فوری خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن می باشد . نیکبخت خودرو درکمترین زمان قیمت منصفانه خودرو شما را توسط کارشناسان مجرب بعد از کارشناسی تخصصی ماشین ، رنگ و بدنه به صورت رایگان به شما اعلام می دارد و در صورت رضایت شما سریعا کارهای نقل و انتقال سند انجام شده و مبلغ خودرو بصورت چک روز به شما پرداخت می شود. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع اطلاعاتی قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان با استفاده از بروزترین تکنولوژی های دنیا، فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. بدین صورت در کمترین زمان و مطمئن ترین راه خودروی کارکرده خود را به فروش می رسانید..