اخبار و رویداد ها

عرضه پژوi 207 در بورس کالا

عرضه پژوi 207 در بورس کالا

گروه خودرو سازی ایران خودرو قصد دارد تا به زودی تعداد ۶۰۰۰ دستگاه  خودروی پژو i 207  را در بورس کالا عرضه کند .اما تاکنون جزئیات دقیق این خودرو در بورس کالا مشخص نشده است ، ولی به احتمال زیاد عرضه این خودرو در روز سه شنبه هفته آینده خواهد بود .

این ۶۰۰۰ دستگاه شامل پژو ۲۰۷i با گیربکس دنده ای و سقف فلزی و همچنین پژو ۲۰۷i با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با سقف شیشه ای خواهد بود .پژو ۲۰۷ i با دنده دستی و با ترمز عقب های کاسه ای ، رینگ فولادی و فرمان هیدرولیک با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان عرضه میشود و ۲۰۷ i پانوراما (سقف شیشه ای) نیز با گیربکس جدید ۶ دنده AT  و موتور TU5  با حجم ۱۶۰۰ سی سی ،  و توانایی انتقال قدرت ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتون متر را در بهترین حالت خود دارد .

آپشن های پژو ۲۰۷ i اتوماتیک با سقف شیشه ای : ترمز عقب دیسکی – رینگ آلمینیومی – فرمان برقی میباشد که با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

عرضه پژوi 207 در بورس کالا - نیکبخت خودرو 

جدول جزئیات دقیق تر این عرضه :

نام خودرو آپشن ها قیمت پایه
پژو۲۰۷ i دنده ای سقف فلزی ترمز عقب کاسه ای – رینگ فولادی – فرمان هیدرولیک ۱۸۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ i اتوماتیک سقف شیشه ای ترمز عقب دیسکی – رینگ آلومینیومی – فرمان برقی ۴۰۴ میلیون تومان

عرضه ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دنده ای در بورس کالا

طبق اخرین اطلاعات و اعلام سامانه بورس کالا، این نوید به خریداران این خودرو داده شد که از تاریخ ۱۴۰۱.۱۰.۱۱ می توانند از طریق سامانه ایبیگو ۲۰۷ دنده ای را در بورس کالا خریداری کنند. جزییات بیشتری در این زمینه منتشر شده است:

۲۰۷ دستی سفید خودرو عرضه شده
۴۰۰۰ خودرو حجم
۱۸۵.۵۰۰.۰۰۰ قیمت پایه خودرو
قیمت پایه خودرو پیش پرداخت خرید
۱۴۰۱.۱.۲۵ موعد تحویل
۱۳% ارزش معامله مالیات و عوارض خودرو
۴,۳۷۱,۳۱۰ هزینه ثابت
ساعت ۱۷ رزو شنبه ۱۰ دی مهلت ثبت خرید
۰.۲۶۲ % ارزش معامله کارمزد معامله

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

سود خرید ۲۰۷ دنده ای در بورس کالا

خودروهای پژو ۲۰۷ دنده ای عرضه شده در بورس کالا فاقد فرمان برقی هستند اما با در نظر گرفتن رشد قیمت خودروهای داخلی در بازه زمانی اخیر و همینطور رشد تورمی سود خرید پژو ۲۰۷ دنده ای در بورس کالا ۹۰ میلیون تومان برآورد شده است.

سود خرید در بورس کالا فعالان و خریداران این خودرو را حالا بیشتر از هر زمانی به رقابت برای تهیه ی آن ترغیب کرده است. قیمت خرید این خودرو در بورس کالا با احتساب عوارض و مالیات ۴۶۰ میلون تومان برآورد شده است که شکاف قیمتی قابل ملاحظه ای را برای معامله گران ایجاد کرده است.

شرایط خرید ۲۰۷ دستی از بورس کالا

۱ – حداقل سن برای خریداران ۱۸ سال منظور شده است.

۲ – اشخاصی که اقدام به خرید از سامانه بورس کالا می کنند صرفا باید حقیقی باشند و نه حقوقی .

۳ – افرادی که در نوبت های قبلی موفق به خرید خودرو از بورس کالا شده اند مجاز به خرید نیستند.

۴ – بدیهی است که هر کدملی تنها مجاز به خرید از یک کد عرضه خودرو و در یک نوبت عرضه است.

خرید 207 دنده ای در بورس کالا_نیکبخت خودرو

چگونگی ثبت خرید ۲۰۷ دستی در بورس کالا

آرا بودن کد معاملاتی و کد بورسی پیش نیاز اساسی برای خرید خودرو از بورس کالا است که باید به تهیه آن مبادرت ورزید.

چگونگی ثبت خرید ۲۰۷ دستی را به صورت گام به گام دنبال کنید:

واریز نمودن پیش پرداخت به حساب وکالتی خود در سامانه ebgo.mofid.ir

انتخاب خودرو در سامانه و ثبت سفارش اولیه

ثبت سفارش در قبل از تاریخ ۱۴۰۱.۱۰.۱۰

پس از انجام معامله چه کنیم ؟

پس از انجام معامله در سامانه بورس کالا باید اقدام به تکمیل خرید و واریزی مابقی وجه کرد که به عنوان تکمیل موجودی حساب وکالتی را در پنل شخصی به خود اختصاص داده است و ۳ روز زمانی است که برای این تسویه در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است هزینه ای تحت عنوان کارمزد معاملات از حساب وکالتی شما کسر می گردد.

پرداخت سایر هزینه های خرید از بورس کالا

بعد از انجام تمامی مراحل در سامانه بورس کالا و تکمیل خرید حالا باید به سایت رسمی ایران خودرو esale.ikco.ir مراجعه کنید و پروفایل کاربری برای خود ایجاد کنید. حالا با انتخاب نمایندگی و بیمه گر خود باید هزینه های جانبی را در همین پورتال پرداخت کنید. زمان در نظر گرفته شده برای پرداخت سایر هزینه های خرید خودرو نیز ۳ روز بعد ازتکمیل معامله در سامانه بورسی است.

محاسبه مجموع مبلغ پرداختی

مالیات و عوارض قانونی که نیاز است پرداخت شود و مبلغ مشخص ۱۳ درصد قیمت نهایی معامله را شامل می شود.

۰.۲۶۲ درصد مبلغ معامله کارمزدی است که برای انجام آن در نظر گرفته شده است.

هم چنین مالیات و عوارض قانونی خودرو باید پرداخت شود که ۱۳ درصد مبلغ معامله است.

این معامله هزینه های جانبی را داراست که ثابت است و مبلغ آن ۴۳,۷۱۳,۱۰۰  می باشد.

تاریخ: ۷ دی ۱۴۰۱

عرضه ۲۰۰۰ دستگاه خودروی ۲۰۷ دنده ای در بورس_دی ماه ۱۴۰۱

با اعلام سازمان بورس کالا، در روز شنبه مورخ ۴ دی ماه ۲۰۰۰ خودرو پژو ۲۰۷i دنده ای وارد بورس خواهد شد، درصد پیش پرداخت این دستگاه ۱۰۰% و موعد تحویل آن ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ می باشد، گفتنی است تمام این ۲۰۰۰ دستگاه عرضه ای از نوع ۲۰۷iدنده ای سفید رنگ خواهد بود.

نام خودرو رنگ تعداد قیمت پایه هزینه های جانبی مالیات برارزش افزوده موعد تحویل
۲۰۷iدنده ای سفید ۲۰۰۰ ۱۸۵۵۰۰۰۰۰تومان ۴۳۷۱۳۱۰تومان ۱۳ درصد ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

شایان ذکر است که خریداران باید ۱۸ سال تمام را داشته باشند و اشخاصی که قبلا اقدام به خرید کرده بودند و خرید انجام داده اند امکان ثبت سفارش دوباره را ندارند، خریداران حقیقی می توانند برای ثبت سفارش بر روی یکی از کد های عرضه شده البته در تاریخ عرضه و فقط برای یک دستگاه اقدام کنند. توجه داشته باشید جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو مراجعه کنید و پروفایل شخصی ایجاد کنید سپس به شما یک پیامک شامل(تکمیل وجه هزینه های متعلقات قانونی) ارسال می شود

شما علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز، بیمه گر موردنظر خود را در سایت انتخاب کنید و در نهایت اقدام کنید به پرداخت هزینه هایی شامل: بیمه و شماره گذاری ثابت به مبلغ ۴۳،۷۱۳،۱۰۰ تومان بعلاوه ۱۳% برای خودروهای دستی بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.توجه داشته باشید در صورت عدم واریز هزینه های ذکر شده حداکثر تا ۵ روز پس از دریافت پیامک (تکمیل وجه هزینه های متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر در واریز وجه، زمان تحویل خودرو نیز تغییر خواهد کرد.

شما مشتری محترم برای فروش ۲۰۷ کارکرده خود و یا جهت دریافت قیمت ۲۰۷ کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

همه چیز درباره ی خودروی ۲۰۷ دنده ای

آیا میدانید ایده ی خودروی ۲۰۷ ابتدا از کدام کشور سرچشمه گرفت و از چه زمانی ساخت آن شروع شد؟ آیا درباره مشخصات فنی آن آگاهی دارید؟ تا کنون فکر کرده اید که غیر ایران آیا دیگر کشورها نیز آن را می سازند؟  شکل و ظاهر آن در دیگر کشورها چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این خودرو آشنا کنیم با ما همراه باشید.

فروش پژو 207 دنده ای_نیکبخت خودرو

 خودروی ۲۰۷ دنده ای خودرویی که طرفداران خاص خود را دارد، استارت ساخت این خودرو ابتدا در کشورهای اروپایی زده شد و بعد ازآن به صورت فیس لیت (فیس لیفت در واقع به بازنگری و تغییر شکل ظاهری برای زیبا کردن چهره آن نسبت به شکل اولیه و همچنین رفع ایرادات می باشد، امکان دارد این تغییرات بسیار کوچک و جزء و یا گاها امکان دارد بسیار بزرگ و کلی باشد) وارد بازارهای ایران شد، این خودرو در تاریخ آوریل ۲۰۰۶ وارد بازارهای کشورهایی نظیر اسپانیا و فرانسه و ایتالیا شد و بعد مدت کوتاهی دردیگر بازارهای کشورهای اروپایی و نیز در فروشگاه های عرب نیز دیده شد،

خودروی ۲۰۷ نسخه ی جدیدتر پژو ۲۰۷آی یا به عبارتی دیگر ۲۰۶+ است و مانند ۲۰۶ SD دارای صندوق عقب می باشد. هر چند نسخه هاچ بک آن هم در بازارهای چین، برزیل و ایران با نام ۲۰۷ عرضه می‌شود. پژو ۲۰۷ یکی از محصولات فیس لیفت۲۰۶ ایران خوردو می باشد که بسیاری اعتقاد دارند که این خودرو یکی از تولیدات جذاب بازار خودرویی ایران است، ایران خودرو که از حدود ده سال پیش خواهان این مساله بود که یک تجربه متفاوت بین سمند و سورن ایجاد کند در همین باب با معرفی پژو ۲۰۷ که یک ویرایش لوکس و اسپورت تر از ۲۰۶ بود به ایده ی خود جامع عمل پوشاند، البته این امر عاری از حواشی نبود،ایران خودرو در سال ۱۳۸۹ تصمیم گرفت پژو ۲۰۶+ را با نام ۲۰۷ آی یا همان دنده ای روانه بازار کند این خودرو که از سال ۸۹ تا سال ۹۱ به بازار عرضه شد در واقع از لحاظ فنی و امکانات رفاهی تفاوت چندانی با ۲۰۶ نداشت و تنها ظاهر آن متفاوت بود بنابر این تولید آن به مدت ۴ سال متوقف شد

اما در سال ۹۵ شرکت ایران خودرو پژو ۲۰۷ دنده ای را معرفی و عرضه داشت که هم در ظاهر و هم از نظر امکانات بسیار متفاوت از پژوی قبلی بود.  یکی از نکات جالب توجه آن است که کشور ایران از معدود کشور هایی است که تولید پژو در آن با وجود تمام مشکلات استراژیکی و همچنین مساله مهم تحریم که تاثیرات منفی زیادی را بر صنعت خودرو سازی اعمال می کند اما ساخت و تولید این ماشین همچنان ادامه دارد، این خودرو از جمله ماشین هایی است که در کشور ایران بسیار پر طرفدار است زیرا در طراحی آن از آخرین تکنولوژی های روز استفاده شده است اینکه چرا این خودرو با وجود مشکلات اقتصادی هنوز هم به مرحله ی  تولید و فروش می شود در ادامه به آن می پردازیم.

 پژو ۲۰۷ یک خودروی ایده آل

اینکه چرا در ایران هنوز هم ساخت پژو پر رونق است مباحث زیادی در بر دارد که هم اکنون به آن می پردازیم، در طراحی خودروی زیبای ۲۰۷ از آخرین تکنولوژی های روز استفاده شده است، مصرف سوخت در این ماشین زیبا بسیار پایین است و از موتوری با قدرت بالا برخوردار است، همچنین این خودرو به دلیل چالاکی و قابلیت های بالا هم در میان جوانان و هم خانواده ها از محبوبیت بالایی برخوردار است،

نمای داخلی پژو ۲۰۷ دنده ای بسیار زیبا وشکیل می باشد که احساس آرامش و امنیت را به دارنده و سرنشینان آن القا می کند، در طراحی و تولید پژو ۲۰۷ دنده ای از آخرین دستاورد های مهندسی استفاده شده است و تولید این خودرو در ایران با سطح بالایی و با بهترین تجهیزات و فول آبشن و در دو نوع اتوماتیک و گیربکسی به بازار عرضه می شود.

فروش پژو 207 دنده ای_نیکبخت خودرو

علاوه بر کشور ایران، دیگر کشورها، نظیر چین و برزیل و آرژانتین به تولید فیس لیت این خودروی جذاب پرداخته اند، اما در کشور ایران به دلیل همخوانی خودروی ۲۰۷ دنده ای با جاده ها و همچنین نوع سوخت موجود در کشور ومصرف پایین آن و نیز آب و هوای موجود در مناطق مختلف ایران بسیار متناسب این کشور است. خدمات پس از فروش ایران خودرو کیفیت ۲۰۷ را تضمین می کند زیرا که قطعات این خودرو از دوام و عمر بالایی برخوردار است که این امر موجب شده هزینه های نگهداری پژو ۲۰۷ بسیار کاهش پیدا کند.

با توجه به مطلب قبل که اشاره کردیم به این مساله که در کشور ایران بنا به درخواست مردم و همچنین نوع خاص این محصول شرکت ایران خودرو تولید آن را متوقف نکرده است با اینکه خود شرکت سازنده پژو ساخت این مدل را متوقف کرده است، در کشور ایران این خودرو طرفداران خاص خود را دارد البته  این امر در واقع همان تغییراتی بود که ایران خودرو در سال ۹۵ روی ۲۰۷ اعمال داشت، با این تغییرات خودروی ۲۰۷ دنده ای جای خود را در بین مشتریانش پیدا کرد، هم اکنون نیز خبر می رسد که ایران خودرو در صدد عرضه پژو ۲۰۷ اما با تجهیزات بیشتر است از امکاناتی که قرار است در این خودرو اعمال شود می توانیم نام ببریم از افزودن سنسور باران یا بهتر بگوییم برف پاک کن اتومات و همچنین افزودن سنسور فشار باد تایر و سنسور نور(اتولایت) و سیستم کنترل پایداری(ESP) که در صفحه کیلومتر قابل مشاهده است.

فروش پژو 207 دنده ای_نیکبخت خودرو

مشخصات فنی پژو دنده ای ۲۰۷

  • نام: ۲۰۷ i دنده ای
  • کد کلاس: خودرو ۶۰۰۰۲
  • نوع سوخت:  بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
  • سیستم: انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • نوع موتور: Tu5
  • حجم موتور(CC): 1587
  • حداکثر توان موتور(HP): 105 در ۵۸۰۰rpm
  • حداکثر گشتاور(nm): 142nmدر۴۰۰۰rpm
  • نسبت تراکم:  ۵
  • تعداد سوپاپ:  ۱۶
  • استاندارد حد آلایندگی: یورو ۴
  • شتاب صفر تا صد: ۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
  • سیستم انتقال قدرت: ۵ دنده دستی
  • گنجایش مخزن سوخت: ۵۰ لیتر
  • حجم فضای صندوق عقب:  ۲۴۵ دسی متر مکعب
  • وزن خالص خودرو با مخزن پر:  ۱۰۵۴  کیلوگرم
  • طول خودرو:  ۳۹۰سانتی متر
  • عرض خودرو:    ۱۶۸ سانتی متر
  • ارتفاع خودرو:     ۱۴۷ سانتی متر
  • فاصله بین دو محور چرخ های عقب و جلو:   ۲۴۴۳ میلی متر
  • مصرف صوخت در شهر:   ۶ لیتر در ۱۰۰کیلومتر
  • مصرف سوخت در خارج ازشهر:   ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی:  ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

تاریخ: ۴ دی ۱۴۰۱

عرضه ۲۰۰۰ دستگاه ۲۰۷i در بورس

آنچه در این خبر از نیکبخت خودرومیخوانیم ، عرضه ۲۰۰۰ دستگاه ۲۰۷i در بورس !   پیش از پرداختن به این خبر ، خالی از لطف نخواهد بود که به بررسی اجمالی خودروی زیبا و پرطرفدار پژو ۲۰۷ بپردازیم . خودروی پژو ۲۰۷ که در واقع مدل فیس لیفت خودروی نسل پیشین خود یعنی پژو ۲۰۶ است با ورود به بازار ایران به سرعت طرفداران خاص  خود را جذب نمود و دارای فروش بالایی در بین خودروهای تولید شده در کمپانی پژو بود . البته تقاضا برای این خودرو هنوز هم بالا است تا جایی که توانست به بازار بورس کالا نیز ورود پیدا کند .

خبرها حاکی از آن است که این خودروی پرطرفدار تا تعداد ۲۰۰۰ هزار دستگاه به بازار بورس کالا ورود پیدا کرده است که خبر مسرت بخشی برای طرفداران و متقاضیان خرید این خودرو است . خودرو پژو ۲۰۷ با مشخصات فنی مناسب و ظاهر بسیار زیبا در تالار بورس خودرو به فروش گذاشته شد که بر اساس شرایط و مقدار پیش پرداخت مشخص شده خواهد بود که در ادامه به توضیح بیشتر می پردازیم.

باید در نظر داشت مدل هایی که در این عرضه ۲۰۰۰ دستگاهی ارائه شده اند شامل :

پژو ۲۰۷ سفید رنگ اتوماتیک به تعداد ۵۰۰ دستگاه

پژو ۲۰۷ سفید رنگ اتوماتیک سقف شیشه ای به تعداد ۷۰۰ دستگاه

پژو ۲۰۷ مشکی  رنگ اتوماتیک به تعداد ۳۰۰ دستگاه

پژو ۲۰۷ مشکی رنگ آبنوس اتوماتیک سقف شیشه ای به تعداد ۵۰۰ دستگاه خواهد بود .

شرایط خرید پژو ۲۰۷i در بورس

خودروی پژو ۲۰۶ با تعداد ۲۰۰۰ دستگاه در بازار بورس کالا عرضه شد که بر اساس روند فروش خودرو در بورس دارای مبلغ پیش پرداخت ، مبلغ هزینه های جانبی ، شماره گذاری خودرو و هزینه بیمه خواهد بود . مبلغ پیش پرداختی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است ۲۵ درصد خواهد بود که باید نسبت به پرداخت آن اقدام نمود . موعد تحویل این خودرو در ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ است، دقت داشته باشید برای ثبت نام در این طرح باید از سن قانونی ۱۸ سال برخودار باشید و قبلا از اقدام به ثبت نام این خودرو در بازار بورس خودرو ننموده باشید در غیر این صورت روند ثبت نام تکمیل نخواهد شد و امکان تحویل و خرید خودرو وجود ندارد . خودرو پژو ۲۰۷ مانند تمام خودروهای دیگر که به بازار بورس ورود پیدا میکنند ، امکان ثبت نام هر دستگاه  فقط برای یک کد عرضه شده در بورس را دارند .  برای واریز مبلغ پیش پرداخت باید به سایت ایرانخودرو مراجعه  و نسبت به پرداخت مبلغ اقدام نمایند .

قیمت تمام شده ۲۰۷i در بورس

قیمتی برای این خودرو در بازار بورس کالا مشخص شده است برای مدل های اتوماتیک  ۳۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای مدل هایی که دارای سقف شیشه ای و یا به اصلاح پانوراما هستند مبلغ ۴۰۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که شامل هزینه های جانبی که پیشتر به آن اشاره کردیم است که رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان می باشد .

مشخصات فنی ۲۰۷i

در ادامه ی این خبر به مشخصات فنی خودرو ۲۰۷ می پردازیم .این خودرو تولید گروه خودرسازی  پژو فرانسه است که از دیر باز تا کنون در کشور ما سهم خوبی از بازار خودرو داشته است و با طراحی های مناسب و امکانات فنی و رفاهی خریداران زیادی را به خود اختصاص داده است.ا۲۰۷ از کلاس خودروهای هاچ بک می باشد که از نظر طراحی بدنه بسیار به خودروی ۲۰۶ نزدیک می باشد ، به نوعی تفاوت اصلی میان این خودرو و خودروی ۲۰۶ را میتوان در ظاهر چراغ های این خودرو دانست که دارای دی لایت و اندازه بزرگتری نسبت به ۲۰۶ است اما ارائه سقف شیشه ای یا به اصطلاح پانوراما و هم چنین سانروف در این خودرو طراحی ظاهری این خودرو را چشم گیر تر نموده است .

میزان مصرف سوخت خودروی پژو ۲۰۷i

مصرف سوخت این خودرو با توجه به وزن خودرو ، تعداد سرنشین ، میزان شیب و سربالایی مسیر ، جاده های برون شهری و درون شهری و حجم موتور میتواند متفاوت باشد که برای این خودروی هاچ بک میزان مصرف خود داخل شهر ۹.۹ لیتر و میزان مصرف سوخت خارج شهر ۵.۵ لیتر است که این میزان بر اساس شتاب خودرو میتوان متغیر باشد . گنجایش مخزن سوخت این خودرو ۵۰ لیتر است .

تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱

۲۰۷ نیز به جمع خودرو های بورسی پیوست

به گزارش نیکبخت خودرو تعداد ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون تومان راهی بورس کالا می شود. تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید در بورس کالا عرضه خواهد شد؛ و با این رویداد است که خودرو ۲۰۷ به جمع خودرو های بورسی میپیوندد. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که درصد پیش پرداخت سفارش خرید ۱۰۰ درصد نظر گرفته شده است. در اطلاعیه ای که بازار فیزیکی بورس کالای ایران منتشر شده است با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون ۴۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد؛البته تحویل آن در تاریخ ۳۰ بهمن در واقع سه ماه دیگر به خریداران صورت میگیرد.

مشخصات خودرو قابل سفارش : فرمان برقی و رنگ سفید است و هر کد ملی (حقیقی) مجاز به ثبت سفارش یک دستگاه خودرو میباشد؛ البته که خریداران باید قوانین دیگر که شامل افرادی که شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند و همینطور کسانی که در عرضه های قبلی موفق به خرید شده اند برایشان ثبت سفارش ممکن نیست. خریداران محترم باید با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و جهت ادامه مراحل خرید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس)  و در زمان مقرر که در پیامک (تکمیل وجه هزینه های متعلقات قانونی) به خریداران اطلاع رسانی می شود و البته علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز، میتوانن بیمه گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب کرده و نسبت به واریز وجه هزینه های زیر اقدام کنند.

هزینه های قابل پرداخت شامل میشوند: بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۰۰ ریال به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و همینطور عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه شده و توسط خریدار باید پرداخت شود. در نظر داشته باشید بدیهی است درصورتی که  واریز انجام نشود، هزینه های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهند کرد.

شما عزیزان فروشنده خودرو  پژو ۲۰۷ جهت دریافت قیمت های خودروی کارکرده خود می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت خودروی ۲۰۷ کارکرده و صفر به سایت ما مراجعه کنید. همچنین اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید می توانید برای خرید یا فروش نیز به بخش خرید و فروش  خودروهای کارکرده در سایت ما مراجعه کنید.

بررسی مختصر از نحوه خرید در بورس کالا

بورس کالا، بازار منسجمی است که تعداد زیادی از عرضه‌کنندگان، کالای خود را عرضه می‌کنند و کالای مربوطه پس از بررسی‌های کارشناسی و قیمت‌گذاری توسط کارشناسان بورس کالا، به خریداران عرضه می‌شود. مراحل خرید در بورس کالا به شرح زیر می باشد.

  1. مراجعه به یکی از کارگزاری های بورس جهت اخذ کد معاملاتی بورس کالا
  2. تکمیل فرم ثبت سفارش خود نزد کارگزار و پیشنهاد قیمت
  3. واریز حداقل وجه سپرده مورد نیاز معامله به حساب کارگزار نزد اتاق پایاپای
  4. منتقل کردن سفارش مشتری به تالار معاملات توسط کارگزار
  5. انجام معامله در تالار و شرکت در حراج توسط کارگزار
  6. واریز باقیمانده وجه معامله پس از کسر سپرده اولیه به حساب کارگزار نزد اتاق پایاپای
  7. تسویه اسنادی معاملات در اتاق پایاپای و صدور اسناد معاملاتی
  8. تسویه مالی معاملات در اتاق پایاپای
  9. نقل و انتقال وجوه پس از کسر هزینه‌ها به حساب معامله‌گران از طریق حساب بانکی
  10. برخی کالاها نیاز به اخذ مجوز از مراجع مربوطه دارند. به‌طور مثال کالاهای تولیدی پتروشیمی‌ها و برخی کالاهای دیگر نیاز به ثبت نام مشتری در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و تایید و ارسال سهمیه به بورس توسط بهین‌یاب دارند. برخی کالاها نیز نیاز به پروانه بهره‌برداری، گواهی استاندارد اجباری یا معرفی توسط وزارت صمت یا سایر ارگان‌ها دارند.
  11. در مورد برخی کالاها محدودیت حداقل حجم مقدار کالا نیز وجود دارد.
  12. در مورد برخی شرکت‌ها نیاز به استعلام یا تاییدیه از برخی مراجع وجود دارد.

جهت خرید در بورس کالا چه مدارکی باید تکمیل شوند؟

  1. مدارک های هویتی شرکت که شامل اساسنامه، مستندات تاسیس شرکت و موسسه، آخرین روزنامه رسمی تغییرات یا مدیران و یا دارندگان امضای مجاز شرکت و همینطور موسسه، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب های امضای مجاز، مدیرعامل، رئیس شرکت یا موسسه (این موارد بایستی توسط کارگزارهای بورس برابر با اصل شود).
  2. مدارک مالی شرکت شامل میشود به اظهارنامه مالیاتی آخرین دوره مالی و کد اقتصادی(در صورت وجود)
  3. نکته های معمول که در خصوص کیفیت مدارک و همینطور فرایند صدور کد هستند.
  4. صدور کد منوط به تایید اصالت مدارک می باشد و با خاطیان برخورد قانونی میشود؛ زیرا بورس مجاز است احراز هویت مشتریان را به مراجع قانونی تحویل دهد و تاییدیه دریافت کند.
  5. مشتری موظف است در هر زمان بنا به درخواست بورس نسبت به ارائه مدارک و مستندات مجددا اقدام کند. در صورت عدم ارائه، کد مشتری غیر فعال خواهد شد.
  6. مشتری موظف است هرگونه تغییر در مدارک و مستندات را به بورس اعلام کند. همینطور توجه به تاریخ انقضای مدارک و بروزرسانی آن نزد بورس در تعهد مشتریان میباشد.
  7. در صورتی که مشتریان وکالت انجام معاملات خودشان را بطور رسمی به وکیل منتقل کرده باشند، برای وکیل حسب نوع شخصیت آن (حقیقی-حقوقی) نیز بایستی مدارک بطور کامل ارائه شوند.

تا کنون خودروهای مختلفی را  با شرایط های متفاوت در بورس کالا عرضه شده‌اند، به همین خاطر شرایط کلی عرضه خودروها در بورس کالا به شرح زیر است که رعایت آن‌ها ضروری است:

۱ – متقاضیان ملزم به واریز میزان مبلغ پایه و درصد وجه قیمت پایه اعلام شده هستند که البته برای هر خودرو در حساب وکالتی نزد بورس می باشد، که از زمان ثبت و ارسال سفارش تا زمان اعلام نتایج این مبلغ در حساب مذکور مسدود خواهد شد.

۲ – ثبت و ارسال سفارش از سوی متقاضیان به منزله برنده شدن آنها در رقابت نیست و متقاضی باید تا زمان اعلام نتایج منتظر بماند.

۳ – متقاضیان خرید خودرو باید با توجه به قیمت پایه اعلام شده از سوی شرکت های خودروسازی و همینطور هزینه‌های جانبی که هر خودرو دارد (مالیات و عوارض شماره‌گذاری خودرو، ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده که مبنای قیمت نهایی فروش، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات حمل و نقل پستی، تولید پلاک، شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث) قیمت پیشنهادی خود را اعلام کنند.

۴ – افراد منتخب در رقابت خرید خودرو، در صورتی که بنا به هر دلیلی قصد انصراف از خرید و تکمیل وجه داشته باشند، آنها موظف هستند میزان «۵ درصد» ارزش کل معامله را به عنوان هزینه انفساخ به علاوه «۰.۵ درصد» هزینه کارمزد دو سر معامله (در مجموع پنج و نیم درصد ارزش کل معامله) را پرداخت کنند.

۵ – انتخاب شدگان در رقابت ۳ روز کاری فرصت دارند تا مابقی مبلغ را به حساب وکالتی خود واریز نمایند. در صورت عدم تکمیل وجه بعد از روز سوم، به ازای هر روز تاخیر (از روز چهارم) به میزان «۰.۲۵» درصد ارزش کل معامله برای آن‌ها به عنوان جریمه محاسبه خواهد شد.

۶ – چنانچه منتخبین رقابت بعد از به پایان رسیدن روز ششم برای تکمیل وجه تاخیر داشته باشند، معامله آن‌ها فسخ خواهد شد. و میزان «۵.۵ درصد» از ارزش کل معامله به‌عنوان هزینه انفساخ معامله برای آ‌ن‌ها محاسبه می‌شود.

مطالعه بیشتر  فردا آخرین مهلت حضور در مزایده خودروهای خارجی رسوبی / تعیین زمان اعلام اسامی برندگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *